Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych i Diesel. Bardzo szeroka gama zastosowań, w tym także silniki PD – z pompowtryskiwaczami VW.
STOSOWANIE:
Do użytku w silnikach benzynowych i Diesel, także tych spełniających normy czystości spalin Euro IV i V, wyposażonych, lub nie w filtry cząstek stałych. Do użytku także w silnikach z pompowtryskiwaczami (PD) w samochodach VW/Audi/Skoda/Seat, a także w niektórych modelach Ford.
Szczególnie polecany do samochodów ze zmiennymi interwałami wymiany oleju.
KORZYŚCI:
Wysoka jakość tego oleju oznacza zminimalizowane zużycie paliwa oraz maksymalną ochronę silnika. Odpowiednia lepkość i grubość filmu olejowego jest zapewniona nawet w najbardziej surowych warunkach. Formulacja MID SAPS powoduje, iż olej można stosować w samochodach wyposażonych w filtry DPF.
CHARAKTERYSTYKA:
ACEA C3
API SN/CF
MB 229.31, 229.51
VW 502.00, 505.01
Ford M2C917-A
BMW Longlife 04
Porsche A40 (aprobata)
GM dexos 2
SAE klasa lepkości: 5W40
Ciężar właściwy przy 15 C 0,848
Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C 82,6 cSt
Indeks lepkości 173
Temperatura krzepnięcia -39 C
Temperatura zapłonu >200 C
Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,600 cP max
TBN mg KOH/g…7,44